Czy medytacja, w tym techniki Theta Healing są tylko dla tybetańskich mnichów? Obalamy mity

Dzięki medytacji wiele osób zakwestionowało swój sposób życia. Ta starożytna wschodnia praktyka nie tylko pomaga uporządkować umysł, ale także zmienić nastawienie człowieka do otaczającego go świata i uczy odnoszenia się do samego siebie i  do innych w uczciwy i pełen miłości sposób.

Nic dziwnego, że medytacja rozprzestrzeniła się jak pożar, również w naszej kulturze. Wytchnieniem, świętą przestrzenią do słuchania siebie i zaspokajania potrzeb – tym właśnie dla wielu jest medytacja.

Być może do tej pory miałeś następujące wyobrażenie o medytacji: miałeś obraz tybetańskiego mnicha poświęcającego swoje życie tej praktyce, ponieważ wymaga ona cierpliwości i czasu, które w dzisiejszym stylu życia są nie do pogodzenia z obowiązkami dnia codziennego. Jest to jednak wyobrażenie, które zostało wielokrotnie obalone! Każdy może praktykować medytacją, we własnym zakresie i czerpać z niej korzyści. Przyjrzyjmy się kilku rzeczom, których być może wciąż nie wiesz o medytacji.

Medytacja służy jako trening mózgu

Przez długi czas uważano, że medytacja jest procesem pasywnym, w którym siedzisz i nic nie robisz. Dzięki wiedzy, którą udało się zdobyć na temat medytacji, wiadomo teraz, że to nieprawda. Praktyka medytacji jest sposobem na trenowanie naszego mózgu. Jest to aktywny proces umysłu, który pomaga zwiększyć świadomość.

Medytują,c trenujesz struktury mózgu, dzięki czemu można lepiej zarządzać swoimi myślami. Im częściej praktykujesz medytację, tym bardziej ćwiczysz swoją koncentrację, wewnętrzny spokój i zdolność do pozwalania każdej myśli płynąć, bez zbyt długiego zatrzymywania się na jednej myśli, która ci szkodzi lub nie pozwala Ci żyć w chwili obecnej. Oczywiście istnieje wiele technik medytacyjnych, jedną z nich zapewniająca wiele korzyści jest Theta Healing, o której dowiesz się w: https://transformacjazycia.com/theta-healing/

Kiedy nabierzesz nawyku medytowania, zrozumiesz, jak bardzo ta praktyka pomaga zbadać i zrozumieć własną naturę. Twój mózg zostanie wzmocniony. Zostało to lepiej zrozumiane przez naukę, której badania wykazały, że ludzie, którzy spędzili do 20 lat, medytując w swoim codziennym życiu, mają większą objętość istoty szarej. 

Medytacja rywalizuje pod względem skuteczności z lekami przeciwlękowymi i przeciwdepresyjnymi

Wykazano, że ciągła praktyka medytacji pomaga zmniejszyć poziom stresu i skutki depresji. Badanie przeprowadzone przez Uniwersytet Johna Hopkinsa w 2014 roku było w stanie ustalić związek między praktyką medytacji a zdolnością do zmniejszania objawów depresji, bólu i lęku. Jej wpływ był podobny do wpływu leków stosowanych w leczeniu depresji. Stwierdzono więc, że medytacja jest potężnym narzędziem, które uzupełnia te leki w celu złagodzenia objawów lęku i depresji.

Dzięki medytacji można poradzić sobie z uzależnieniem

Zostało to poparte kilkoma badaniami, z których jedno przeprowadzone przez State Lung Society, wykazało korzyści płynące z medytacji podczas rzucania palenia, będąc nawet bardziej skutecznym niż programy mające na celu zakończenie tego nałogu.

Medytacja pomaga podejmować lepsze decyzje

W codziennym życiu masz do czynienia z wieloma decyzjami, które określają Twoją przyszłość, a nawet określają osobę, którą się stajesz. Zastanów się nad decyzjami, które podejmujesz, ponieważ bardzo ważne jest, abyś skupił się na tym, dokąd zmierzasz i kim chcesz się stać. Medytacja pomaga lepiej zrozumieć siebie i oczywiście zyskać większą świadomość swoich doświadczeń. Pomaga stać się bardziej gruntowanym w swojej rzeczywistości, dzięki czemu można podejmować świadome decyzje zgodne ze stanem samopoczucia. Ta szeroka świadomość może być zastosowana w każdej dziedzinie życia.